şansını mı denemek istiyorsun? öyleyse, rastgele bir yazıyı okumaya ne dersin?

Bir Metropolün Ulaşım Altyapısı

Gelişmekte olan büyük kentlerin gelecekte en önemli problemlerinden biri ulaşım olmaktadır.

Dünyanın en çok turist çeken ve milyonlarca nüfus barındıran Londra, Paris gibi büyük metropollerde ulaşımın önemli bölümü çok öncelerden planlanan ve tasarlanan yeraltından metrolar ile sağlanmaktadır.


Paris metrosunun ilk hattı 1900 senesinde yapılmış, Londra metrosunun ilk hattı ise 1863 senesinde açılmıştır. Londra yeraltı hattının bugünkü hatların toplam uzunluğu 400 km.'yi aşmaktadır.
İstanbul'da yeraltından ilk ulaşımın sağlanması 1867 senesinde Fransız mühendis Henry Gavand'ın girişimleri sonucu olmuştur. Henry Gavand dönemin Osmanlı padişahı Abdülaziz'den 1869 senesinde Karaköy - Beyoğlu arasında Tünel yapma imtiyazını almış ve bugün de kullandığımız Tünel 1875 senesinde hizmete açılmıştır. Teknik olarak benzer bir ulaşım şekli (füniküler) ancak 2000 senesinden sonra Taksim - Kabataş arasında inşa edilebilmiştir.

İlk İstanbul metrosu 2000 senesinde hizmete açılan Taksim - 4. Levent hattıdır. Uzunluğu 8 km.'dir. İnşa edilmekte olan metro hattı ile istanbul'daki tüm raylı sistem uzunluğu (Banliyö treni, tramway dahil) 40-50 km. arasında kalmaktadır.

Devlet'in İstanbul'un ulaşım sorununu halletmesi için yeraltı raylı ulaşımına daha çok yatırım yapması ve yeraltı raylı ulaşım uzunluğunun en az 200-300 km. arasında olacak şekilde projeler üretmesi gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

 
Ziptime