şansını mı denemek istiyorsun? öyleyse, rastgele bir yazıyı okumaya ne dersin?

Corona Günlükleri-İspanya Fandango

Dün internette dolaşırken gözüme çarptı aşağıdaki video. Ne kadar içten ve güzel söylemiş diye düşündüm. Bilmediğiniz bir dilde söylenmesine rağmen sizi kısa sürede etkisi altına alıyor. Müziğin evrenselliği hikayesini tekrardan hatırlatırcasına.

İnsanın tüm nefesi ile isyanını ve umudunu bir çırpıda söylemesi... Yarım kalmışlıkların, ihmal ettiklerimizin, hayat diye dört elle sarıldığımız her şeyin bi noktada hala bizi beklediğini hatırlamak.. Sanki bu ses en güzel günlerimizin hala yaşamadıklarımız olduğunu söylüyor!






Kimin söylediğini internette biraz araştırınca abimizin ses sanatçısı(Bonela Hijo(Francis) @bonelahijo-twitter) olduğunu öğrendim.  Güçlü bir sesi var. Ve yerel ezgilerde müzik yapıyor.

Bu sırada hiç olmayan ispanyolcama yeni kelimeler ekledim. Mesela bu şarkı bir Fandango.
Fandango, geleneksel olarak gitar, kastanyet veya el çırpma (İspanyolca'da "palmalar") eşliğinde İspanya'dan gelen canlı bir çift dansa verilen ad. Fandango hem söylenebilir hem de dans edilebilir.

Sözlerini bilmediğim için türünü araştırdığımda yukarıdaki bilgilere ulaştım. Bu şarkının insanlara neşe vermesi gerekiyor diye düşüyorum. Ama daha çok ağıt gibi gelmiyor mu size de?

Son olarak abiye mesaj attım şarkının sözleri için. Bakalım cevap dönecek mi?

 Bu gereksiz bilgileri de sizle paylaştığıma göre artık dağılabiliriz:_)

Hiç yorum yok:

 
Ziptime