şansını mı denemek istiyorsun? öyleyse, rastgele bir yazıyı okumaya ne dersin?

Nikola Tesla abi


Namıdiğer alternatif akımın babası. Bu yazıda çok kısa kendisinden bahsediyor olacağım. Bugün kullandığımız bir çok ürünün mucididir kendisi.Bu buluşlardan bazıları alternatif akım, radyo,radar, uzaktan kumanda, hidro elektrik santrallerdir.   Bir çok ürünün mucidi olmasına rağmen özellikle patent hırsızlıkları ve Edison'un kurnazlıkları yüzünden değeri geç anlaşılmıştır.  Kendisine bu yöndeki düşünceleri sorulduğunda "Benim fikrimin çalınması beni üzmez. Beni üzen şey, benim fikrimi çalanların kendi fikirlerine sahip olmayışıdır." cevabını vermiş. Yine de önü kesilmeye çalışılmasa hayatımıza tesir edecek çok daha fazla yeni buluş kazandırmış olabilirdi. Özellikle Edison'un kendi ününü alacağını düşündüğü için yapmadığı kurnazlık kalmamış. Ama yine de azminden hiç bir şey kaybetmemiş abimiz.






Beni şaşırtan diğer bir konu ise mucitliğinin yanı sıra geleceğe yönelik tahminleri ile muhteşem bir
zekaya sahip olduğunu kanıtlamış olması. Liberty ve Times dergilerinde verdiği röportajlar tam olarak bu bahsettiğim ileri görüşlüğü açıklar durumda.




Özellikle kendi dönemi içerisinde ütopya olabilecek cep telefonu tarifi muhteşem.

"Bir kişinin masasından dünyadaki herhangi bir telefon abonesini araması ve konuşması mümkün olacak. Bunun içinse gayet ucuz, ve kolunuzdaki saatten bile büyük olmayan bir cihaz taşımak yeterli olacak. Bu cihaz, kullanan kişiye denizde ya da karada binlerce mil ötesini duyma imkanını sağlayacak. 
Bir kişi konuşmaları ya da şarkıları, dünyanın her yerinden dinleyip, istediği her yere anında aktarabilecek.”

 
Ziptime