şansını mı denemek istiyorsun? öyleyse, rastgele bir yazıyı okumaya ne dersin?

Houston, We have a problem!

Bazen hayatta  plandığınız veya istediğiniz şeyler, tüm doneler  yerli yerinde olsa bile gerçekleşmez. Bazen de ansızın fırsat ayağınıza gelir. Artık ondan sonrası yeteneğinize kalır. Biri 500 metreden vurur gol olur, biri kale önünden fizana gönderir.  Ama önemli olan ayağa gelen topa vurmaktır!

Ben top ayağı gelmeden topun peşinde koşanlardanım(Bilenler bilir top ayağıma gelince bazen guizalığım tutuyor ve dağı taşı dövüyorum:_) Her neyse bunca girizgahı niye yaptım ben de bilmiyorum:_) sonuca gelirsek eğer, Uzun süredir gerçekleştirmek istediğim amerika maceram  için bir fırsat oluştu ve bende bunu kaçırmak istemedim.


Aldım çantamı düştüm Texsas yollarına. yol dediysem uçak ile 13 saat. Bir an ne yapıyorsun sen desemde kendi kendime. fonda  dönülmez akşamın ufku çalıyordu çoktan!
houston hava alanına konmamız ve sorunsuz bir sekilde kuzen ile  bulaşmamız bir ferahlama hissi yaratmadı değil.

Her şeyden önce Türkiyeden sonra burda ki gündem sıkıcı. Yok efendim ebola imiş uzay kıyafeti ile karantinaya almalar,artislikler.İSİS(işid)'i kim vursun? Yardım atayım yarısı işid'e gitsin.
Bakın bize "hacım bir elini verde  hastaneye gidelim." Ebola nedir ki.?( Ölümden korkmayan millet!) O kadar ki 302 madencimizi ihmale kurban verdik. Bugün yine aynı olay tekrarladı.diyecek laf bulamıyorum artık!
Kısacası Türkiye'den uzakta insanın gündemi kendi oluyor. Çünkü düşünecek, canınızı sıkacak şeyler kendi malıklarınız oluyor.

Konumuza dönecek olursak şuan yaşadığım şehir Texsas ilinin Houston kazası:_)
Şehir fazlasıyla büyük bir alana yayılmış durumda. En yakın mesafe ,yakın olmaktan çıkmış durumda. Toplu ulaşım  ise  metrobüsü özletecek şekilde. Yok denecek kadar az. Bu yüzden araba almanız şart! Her evde birden fazla araba olması yüzünden   yolların  genişliği  insanı şaşırtmıyor.
Burada araba fiyatları oldukça ucuz. Dikkat etmeniz gereken tek şey ikinci el araba alırken  mutlaka bir ustaya göstermek. Çünkü problemli bir arabayı yaptırmak arabanın fiyatından daha fazlaya mal olabilir.
Yaklaşık 2 aylık gözlemlerim sonucunda nerdeyse tüm tamir ve hizmet sektörünün  çok pahalıı olduğuna kanaat getirdim. Belki biraz bizim de şansızlığımız  olsa gerek tamir işlerinde  asla zamana uygun davranmıyorlar. Tabiri caizse biraz laçkalar.

Hava durumuna gelince hava  oldukça sıcak. Ama burda ilk hafta öğrendiğim bir lafı paylaşayım " houston da havayı mı beğenmediniz? 5 dakika bekleyin!". Gercekten de öyle bazen  hava çok güzel iken aniden inanılmaz yağmur yağıyor   sonra  tekrar güneşli bir hava. 5 yıl  ônce kasırganın da merhaba dediği bir yer ayrıca.

Evlere ve şehre gelince adamlar yaşıyormuş dedirtiyorlar(Çok azda olsa evsiz gördüm. Onlar hariç!). Şaşılacak bazı özellikleri dışında (Pratik zeka sıfırın altında)Amerikalılar bayağı sıcak insanlar. Sokakta veya mekanlarda  tanımadığın insanların selam vermesi, formal da olsa nasıl gidiyor demesi güzel kültürel özellikler. Tabi sokakta insan görmek yerde para bulmak kadar zor. Her şeyi arabayla yapar durumdalar. Banka işlemleri için bile araba yerleri ayarlanmış. Arabadan inmeden bankacılık işlemlerini yapıyorlar, yemek siparişlerini alıyorlar. Sonrada obezite sorunu var diyorlar:_)

Şehirde evler, apartman ve house(tek katlı evler)  olarak yapılmış durumda. Bizim müteahhitlerin buraya daha el atamadığı her halinden belli oluyor. Özellikle tek katlı bahçeli ve garajlı Amerikan evleri çok güzel. Tabi büyük araziler içinde ki çiftlik evlerini tek geçerim.
amerika denince akla gelen gökdelenler ise burda sayıca çok azlar. Biraz ayıp olmasın diye dikmişler gibime geliyor:_)....


Devamı daha sonra umarım....


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Güneş Dünya'nın her yerinden aynı ihtişamıyla doğar. Ondan aldığın ışığı yaşamak ve yaşatmak bizlere kalır. Her kalp farklı atar farklı düşünür insan farklı sever sevilir. Sen şutunu yüreğinle Çek,hesapsızca sev, Planlı ve Özveriyle çalış GOL olmasa da asla taç'a gitmez ��
Sevgiyle kal kardeşim. Özkan..

 
Ziptime